Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Komunikat Dziekana

Komunikat
Dziekana Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ
z dnia 6 maja 2013 r.

w sprawie: finansowania z dotacji celowej w wewnętrznym trybie konkursowym badań naukowych lub prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w WFAiIS.

Uprzejmie informuję, że w 2013 roku istnieje możliwość ubiegania się o dotację celową (zwaną dalej DSC2013). W ramach DSC2013 (decyzja MNiSzW nr 7150/E-338/M/2013 z dnia 15 marca br.) finansowane będą badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, służące rozwojowi młodych naukowców (tj. osób prowadzących badania naukowe, które w roku aplikacji nie ukończyły 35 roku życia) zatrudnionych w WFAiIS oraz uczestników studiów doktoranckich w WFAiIS.

Środki w ramach DSC2013 będą rozdzielane w trybie konkursu na podstawie wniosków składanych przez młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich, podejmujących w roku 2013 określone przedsięwzięcia badawcze.

Wspierane będą projekty badawcze bardzo dobre pod względem naukowym oraz wnoszące istotny wkład w realizację ważnych - z punktu widzenia rozwoju WFAiIS - tematów badawczych.

Kwota przewidziana do rozdysponowania to 554.138,00 zł.

Wniosek o dofinansowanie

Każdy składany w konkursie wniosek powinien zawierać:

  1. Informacje o Wnioskodawcy, m.in. imię, nazwisko, rok urodzenia, tytuł/stopień naukowy, nr telefonu oraz adres e-mail.
  2. Miejsce realizacji projektu (nazwa Instytutu/Zakładu, w którym wnioskodawca jest afiliowany).
  3. Tytuł projektu naukowego.
  4. Opis merytoryczny projektu naukowego (do 2 stron tekstu, format A4, font 10-12 pt) a w nim:
    1. określenie celu badań oraz zakresu badań planowanych do wykonania osobiście przez aplikanta (szczególnie jeśli badania dotyczą pracy w grupie),
    2. prezentacja sposobu dojścia do celu poprzez właściwie zdefiniowane zadań badawczych,
    3. precyzyjne uzasadnienie konieczności podjęcia proponowanych badań, określenia oczekiwanych wyników i „wartości  dodanej",
    4. analiza ewentualnych trudności w wykonaniu harmonogramu projektu.
  5. Harmonogram i dokładny kosztorys projektu do realizacji w okresie
    1 czerwiec  2013 – 30 kwiecień 2014 (uwaga: środek ciężkości wydatkowania środków, w szczególności na aparaturę, winien być przesunięty na rok 2013).
  6. Określenie kwoty wnioskowanej, która będzie sfinansowana z DSC2013.

Zakupy notebooków/komputerów/standardowego oprogramowania nie będą traktowane jako priorytetowe.

W przypadku wniosku zawierającego wyjazd zagraniczny aplikant powinien sprecyzować miejsce i cel wyjazdu (z uzasadnieniem) oraz sposób ewentualnej prezentacji/publikacji wyników. Zaleca się, aby wyjazdy zagraniczne były uzasadniane albo uprzednim zaproszeniem do wygłoszenia referatu/prezentacji plakatu, albo unikalnością aparatury (lub innych możliwości badawczych) w kraju docelowym.

Przed złożeniem wniosków Kierownik Zakładu dokonuje ich wstępnej selekcji (dotyczy wniosków przygotowanych przez młodych pracowników i doktorantów z jednego Zakładu). Kierownik Zakładu ustala listę rankingową projektów składanych przez młodych pracowników i doktorantów swojego Zakładu i przekazuje ją do wiadomości Wydziałowej Komisji Konkursowej powołanej przez Dziekana do oceny wniosków.

Wnioski będą przyjmowane w Dziekanacie WFAiIS (ul. Reymonta 4, p. 017) do dnia 24 maja 2013 r., godz. 14.00. Równolegle z dostarczeniem papierowej, podpisanej wersji wniosku, jego wersję elektroniczną należy przesłać na adres: malgorzata.nalodka@netmail.if.uj.edu.pl.

Złożone wnioski przejdą wstępną ocenę pod względem formalnym, po czym zostanie podjęta decyzja, co do ich dalszego rozpatrywania.

Wnioski zostaną przekazane Wydziałowej Komisji powołanej w celu rozstrzygnięcia konkursu. Na podstawie rekomendacji Komisji zostaną podjęte decyzje w sprawie finansowania projektów. Decyzje te przekazane zostaną wszystkim wnioskodawcom na początku czerwca 2013 r. Nie przewiduje się procedury odwoławczej.

Raport końcowy

Po ukończeniu realizacji projektu wnioskodawca zobowiązany jest do przedłożenia raportu końcowego (patrz Załącznik 2 do niniejszego ogłoszenia) w terminie do 15 maja 2014 r. Obowiązywać będą następujące zasady:

  1. Analiza raportów końcowych będzie dokonywana pod kątem osiągniętych rezultatów (osiągnięte wyniki, realizacja zadań projektu, publikacje, doniesienia konferencyjne).
  2. Publikacje powstałe w wyniku realizacji projektu powinny zawierać standardowe podziękowania odnoszące się do źródła finansowania.
  3. Wydatkowanie środków powinno być zgodne z kosztorysem przedstawionym we wniosku i z otrzymaną decyzją. Kierownicy Zakładów (oraz opiekunowie naukowi w przypadku doktorantów) nadzorują prawidłowości wydatkowania dotacji.
  4. Uzyskane rezultaty i rzetelność ich sprawozdania w raporcie końcowym będą miały wpływ na uzyskanie dotacji w roku następnym.

 

Załączniki do pobrania:

1. Formularz wniosku o przyznanie finansowania z dotacji celowej DSC2013.

2. Formularz raportu końcowego DSC2013.

Data opublikowania: 06.05.2013
Osoba publikująca: Anna Gawlik