Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Profil absolwenta
Absolwent kierunku ASTRONOMIA
- posiada wiedzę z zakresu współczesnej astronomii i fizyki, opartą na gruntownych podstawach nauk matematyczno przyrodniczych,
- rozumie i umie opisywać zjawiska przyrodnicze,
- potrafi gromadzić, przetwarzać i przekazywać informacje,
Przykładowe obszary zatrudnienia:
- praca w obserwatoriach i planetariach,
- instytucje astrofizyczne i meteorologiczne,
- zespoły prowadzące obserwacje satelitarne,
- grupy naukowe realizujące międzynarodowe programy badawcze
- praca w szkole (po uzyskaniu dodatkowych uprawnień pedagogicznych, zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia nauczycieli).
Absolwent kierunku BIOFIZYKA
- posiada szeroką wiedza z zakresu biofizyki medycznej i biofizyki molekularnej,
- posiada wiedzę z zakresu nauk ścisłych niezbędna do obsługi różnego rodzaju sprzętu medycznego używanego w diagnostyce lekarskiej (np. tomograf, elektrokardiograf, ultrasonograf)
- zna metody fizyczne stosowane w diagnostyce medycznej, biochemicznej oraz w terapii radiacyjnej;
- posiada umiejętności wymagane do współpracy z firmami produkującymi i handlującymi sprzętem medycznym;
- zna wachlarz technik badawczych używanych w laboratoriach biofizycznych i biotechnologicznych, wiedza z zakresu modelowania i syntezy dedykowanych materiałów o przeznaczeniu biomedycznym, umiejętność posługiwania się technikami bioinformatycznymi w teoretycznej analizie układów złożonych (biofizyka molekularna).
Przykładowe obszary zatrudnienia:
- wyspecjalizowane jednostki służby zdrowia,
- wyspecjalizowane placówki badawcze i rozwojowe, m.in. firmy farmaceutyczne, firmy produkujące sprzęt i aparaturę nowych technologii
Absolwent kierunku FIZYKA
- posiada interdyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk matematyczno – przyrodniczych,
- może zdobywać i poszerzać wiedzę w zakresie trzech specjalizacji: studia fizyki teoretycznej, fizyki doświadczalnej lub fizyki komputerowej,
Studia z Fizyki Teoretycznej
Absolwenci specjalizacji fizyka teoretyczna nabywają biegłości w posługiwaniu się wyrafinowanymi metodami matematycznymi, pozwalającymi na konstrukcję odpowiednich modeli teoretycznych, które nie tylko opisują różne zjawiska fizyczne, ale również przewidują nowe efekty.
Studia z Fizyki Doświadczalnej
Absolwenci specjalizacji fizyka doświadczalna otrzymują wykształcenie pozwalające realizować te cele w przyszłości. Prace naukowe z fizyki doświadczalnej realizowane w Instytucie Fizyki UJ obejmują bardzo szeroki zakres zagadnień, którymi zajmuje się współczesna fizyka.
Przykładowe obszary zatrudnienia:
- praca w ośrodkach i placówkach naukowo – badawczych,
- praca w laboratoriach diagnostycznych i przemysłowych,
- wdrażanie w życie swoich osiągnięć naukowych,
- praca w firmach konsultingowych,
- praca w firmach związanych z przemysłem komputerowym,
- praca w sektorze publicznym i administracji,
- praca w szkole (po uzyskaniu dodatkowych uprawnień pedagogicznych, zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia nauczycieli).
Absolwent kierunku INFORMATYKA
- samodzielne rozwiązywanie problemów informatycznych, w tym na ich klasyfikację pod kątem złożoności, możliwych metod rozwiązania i implementację rozwiązań.
- samodzielne formułowanie, opracowanie, realizację i weryfikację problemów informatycznych.
- umiejętne posługiwanie się narzędziami informatycznymi, w tym nowoczesnymi językami programowania i nowoczesnym sprzętem.
- samodzielne dokształcanie i adaptację do zmieniających się potrzeb na rynku informatyki stosowanej.
Przykładowe obszary zatrudnienia:
- analityk i projektant systemów informatycznych,
- konsultant w zakresie informatyzacji obszaru zarządzania w przedsiębiorstwach oraz instytucjach,
- programista systemów informatycznych,
- administrator sieciowych systemów komputerowych,
- pracownik naukowo-badawczy w dziedzinie informatyki stosowanej lub w naukach szczegółowych, które korzystają z narzędzi informatycznych,
- pracownik laboratoriów i instytutów badawczo-rozwojowych przemysłu i usług, ośrodków meteorologicznych, centrów analiz ekonomicznych, ośrodków badań statystycznych, itd.,
- nauczyciel informatyki (po uzyskaniu dodatkowych uprawnień pedagogicznych, zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia nauczycieli).