Studia stacjonarne drugiego stopnia
Opis programu
Dwuletnie studia uzupełniające dzienne na kierunku informatyka gier komputerowych przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia pierwszego stopnia w zakresie informatyki lub pokrewnych dziedzin. W ramach przedmiotów obowiązkowych studenci realizują zajęcia związane z następującymi zagadnieniami:
• podstawy procesu tworzenia gier wideo na różnych platformach,
• programowanie grafiki 3D,
• programowanie symulacji fizyki w czasie rzeczywistym,
• programowanie sztucznej inteligencji,
• szersze zastosowania technologii gier wideo, gry poważne i informatyka afektywna, • zarządzanie projektami, prezentowanie informacji i tworzenie dokumentacji.
W ramach przedmiotów fakultatywnych studenci mogą wybrać między innymi następujące kursy: grafika konceptowa, fotografia i jej obróbka cyfrowa, modelowanie 3D, animacja 2D i 3D, projektowanie poziomów, projektowanie mechaniki gier, programowanie urządzeń mobilnych, technologia motion capture, game studies, interakcja człowiek-komputer. Oferta kursów do wyboru podlega zmianom związanym z szybkimi zmianami aktualnie prowadzonych badań na świecie oraz oferowanych technologii na rynku.
Profil absolwenta
Absolwent będzie osobą przygotowaną do kierowania zespołem programistów tworzących grę, potrafiącą zaplanować projekt, podzielić zadania i prowadzić dokumentację. Powinien posiadać wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania decyzji dotyczących narzędzi i rozwiązań na każdym etapie pisania kodu gry. Nie będzie raczej osobą kompetentną do ingerencji w pisanie scenariusza gry lub wykonanie poszczególnych fragmentów kodu, natomiast będzie osobą umiejącą podejmować odpowiedzialne decyzje w procesie projektowania gry. W szczególności dotyczy to analizy wpływu scenariusza gry na przyjęte rozwiązania funkcjonalne oraz wyboru silników i innych narzędzi używanych w trakcie realizacji projektu. Powinien posiadać praktyczną znajomość języka C++, doświadczenie z językami skryptowymi (Lua, Python), z tworzeniem rdzenia silnika gry, tworzeniem grafiki i animacji, programowaniem sztucznej inteligencji, programowaniem symulacji fizyki oraz znajomością zagadnień związanych z zarządzaniem i organizacją pracy zespołu tworzącego grę. Będzie też znał zastosowania programów typu gry w różnych dziedzinach życia (tzw. gry poważne), w szczególności uwzględniające wykorzystanie różnych interfejsów komunikujących człowieka z komputerem.
Absolwent może znaleźć zatrudnienie jako:
• główny programista gry, projektant kodu gry,
• programista grafiki,
• programista fizyki,
• programista sztucznej inteligencji,
• konsultant w zakresie wdrożenia narzędzi opartych na grach komputerowych w przedsiębiorstwach oraz instytucjach,
• pracownik naukowo-badawczy w dziedzinie informatyki stosowanej lub nauk szczegółowych.
Studia niestacjonarne drugiego stopnia
Opis programu
Dwuletnie studia uzupełniające dzienne na kierunku informatyka gier komputerowych przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia pierwszego stopnia w zakresie informatyki lub pokrewnych dziedzin. W ramach przedmiotów obowiązkowych studenci realizują zajęcia związane z następującymi zagadnieniami:
• podstawy procesu tworzenia gier wideo na różnych platformach,
• programowanie grafiki 3D,
• programowanie symulacji fizyki w czasie rzeczywistym, • programowanie sztucznej inteligencji,
• szersze zastosowania technologii gier wideo, gry poważne i informatyka afektywna, • zarządzanie projektami, prezentowanie informacji i tworzenie dokumentacji.
W ramach przedmiotów fakultatywnych studenci mogą wybrać między innymi następujące kursy: grafika konceptowa, fotografia i jej obróbka cyfrowa, modelowanie 3D, animacja 2D i 3D, projektowanie poziomów, projektowanie mechaniki gier, programowanie urządzeń mobilnych, technologia motion capture, game studies, interakcja człowiek-komputer. Oferta kursów do wyboru podlega zmianom związanym z szybkimi zmianami aktualnie prowadzonych badań na świecie oraz oferowanych technologii na rynku.
Profil absolwenta
Absolwent będzie osobą przygotowaną do kierowania zespołem programistów tworzących grę, potrafiącą zaplanować projekt, podzielić zadania i prowadzić dokumentację. Powinien posiadać wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania decyzji dotyczących narzędzi i rozwiązań na każdym etapie pisania kodu gry. Nie będzie raczej osobą kompetentną do ingerencji w pisanie scenariusza gry lub wykonanie poszczególnych fragmentów kodu, natomiast będzie osobą umiejącą podejmować odpowiedzialne decyzje w procesie projektowania gry. W szczególności dotyczy to analizy wpływu scenariusza gry na przyjęte rozwiązania funkcjonalne oraz wyboru silników i innych narzędzi używanych w trakcie realizacji projektu. Powinien posiadać praktyczną znajomość języka C++, doświadczenie z językami skryptowymi (Lua, Python), z tworzeniem rdzenia silnika gry, tworzeniem grafiki i animacji, programowaniem sztucznej inteligencji, programowaniem symulacji fizyki oraz znajomością zagadnień związanych z zarządzaniem i organizacją pracy zespołu tworzącego grę. Będzie też znał zastosowania programów typu gry w różnych dziedzinach życia (tzw. gry poważne), w szczególności uwzględniające wykorzystanie różnych interfejsów komunikujących człowieka z komputerem.
Absolwent może znaleźć zatrudnienie jako:
• główny programista gry, projektant kodu gry,
• programista grafiki,
• programista fizyki,
• programista sztucznej inteligencji,
• konsultant w zakresie wdrożenia narzędzi opartych na grach komputerowych w przedsiębiorstwach oraz instytucjach,
• pracownik naukowo-badawczy w dziedzinie informatyki stosowanej lub nauk szczegółowych.