Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

"DudeWars" sukcesem naszych studentów w Microsoft Imagine Cup

"DudeWars" to owoc współpracy zespołu twórców gier, w którego skład wchodzą studenci informatyki na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego: Dariusz Furman (pomysłodawca i lider zespołu), Sebastian Jeleń, Michał Matuszewski i Kamil Spisak.

Drużyna bierze obecnie udział w konkursie Microsoft Imagine Cup w kategorii gier, w którym oceniony pozytywnie projekt został zakwalifikowany do 3 etapu konkursu, by znaleźć się w krajowych finałach w top 5 najlepszych wybranych gier przez jury.

"DudeWars" to gra strategiczna czasu realnego (RTS), którą cechuje rozbudowany tryb multiplayer z systemem rankingowym oraz multiplatformowość (gra jest dostępna zarówno na komputery z systemem Windows, jak i urządzenia mobilne z Androidem). Projekt rozwijany jest na silniku Unity. Gra osadzona jest w czasach podobnych do średniowiecza, posiada grafikę 2.5D i intuicyjny system poruszania się (tzw. Base-to-base). System ten zaimplementowano ze względu na łatwość jego obsługi na urządzeniach z ekranami dotykowymi. Dzięki temu można było zbalansować rozgrywkę tak, aby zarówno gracze komputerowi, jak i użytkownicy urządzeń mobilnych rywalizowali ze sobą na tych samych warunkach. W grze występuje również tryb kampanii – w niej wcielamy się w Ladiera, najmłodszego z czterech braci, który dowiadując się o uknutym przez jego braci spisku, postanawia odbić ich ziemie i zjednoczyć królestwo swojego tragicznie zmarłego ojca. Kampania składa się z 3 rozdziałów, gdzie każdy z nich reprezentuje potyczkę z jednym z braci. Podczas swojej wyprawy, Ladier poznaje wiele nowych sekretów rodzinnych i musi stawić czoła nowym i trudnym wyzwaniom.

Rozgrywka odbywa się na zróżnicowanych mapach, gdzie trzeba wykazać się strategią i sprytem. Opiera się ona głównie o przejmowanie wrogich punktów strategicznych poprzez wysyłanie do nich swoich jednostek. Podczas rozgrywki można będzie używać również umiejętności specjalnych oraz zakupować tzw. tymczasowe ulepszenia (ulepszenia statystyk, które będą dostępne tylko na jedną bitwę). Jednostki mogą również walczyć ze sobą, jeśli ich ścieżki przetną się podczas próby ataku na punkt strategiczny. W planie jest również wprowadzenie nowych punktów strategicznych (nowych budynków, blokad).

W kampanii gracz walczy ze stworzonym przez nas systemem sztucznej inteligencji (AI), który wraz z kolejnymi etapami gry staje się coraz bardziej wymagający. Tryb multiplayer składa się z dwóch części – trybu matchmaking (nad którym obecnie pracujemy), gdzie gracz jest kojarzony z przeciwnikiem o podobnym rankingu oraz tryb przyjacielski, gdzie możemy umówić się ze znajomym na „rundkę". To właśnie ten tryb był inspiracją do nazwania gry "DudeWars" – czyli „kumpli" wojny.

Gra oferuje możliwość rozwijania swojego imperium – ulepszanie statystyk, specjalnych umiejętności, zdobywanie nowych avatarów i skinów do postaci lub zamków. Wszelkie ulepszenia można wykupować za złoto, które zdobywamy podczas potyczek lub po wygranych bitwach. Możliwy będzie również zakup złota za prawdziwe pieniądze (poprzez system mikropłatności). Ulepszone statystyki ataku, obrony, szybkości produkcji oraz obrony dodatkowej (umocnienie zamków), pomogą nam wygrywać kolejne bitwy, aby zyskiwać ranking i wspinać się wyżej po drabince. Ale to nie wszystko – gra będzie oferować również różne inne frakcje, którymi będzie można rozgrywać bitwy, posiadające dodatkowe, specjalne umiejętności. Każda frakcja będzie miała swoje drzewo rozwoju.

Dzięki konkursowi Imagine Cup, studentom udało się nawiązali kontakt z inwestorami, którzy zainteresowali się grą i starają się pomóc ją rozwinąć. Nieoceniony w udoskonalaniu projektu jest jednak feedback od samych graczy, dlatego serdecznie zapraszamy do przetestowania gry. Członkowie teamu będą wdzięczni za opinie, sugestie i rady.

Kontakt:

Dariusz Furman
dfurman.art@gmail.com

www.facebook.com/Dudewars
www.facebook.com/FunVenture

 

Data publikacji: 31.03.2015
Opublikowane przez: Anna Gawlik

1 /image/image_gallery?uuid=fd7a2c75-0cbc-4119-92c7-6c1ec7b116ca&groupId=41628 800 450 2 7
2 /image/image_gallery?uuid=5f593ab0-9fe0-43a6-9f1b-5cf7b34db523&groupId=41628 800 450 3 1
3 /image/image_gallery?uuid=1ad73345-6958-4f7b-9a9c-8b0c9e96f83f&groupId=41628 800 450 4 2
4 /image/image_gallery?uuid=40a2a390-a6e9-4a2f-9c72-9b0884efb570&groupId=41628 800 450 5 3
5 /image/image_gallery?uuid=c24b0e41-ebab-42fd-9084-d6f0d23195ce&groupId=41628 800 450 6 4
6 /image/image_gallery?uuid=ff9b85db-6556-4632-a204-506bb6ae04a1&groupId=41628 800 450 7 5