Web Content Display Web Content Display

Skip banner

Web Content Display Web Content Display

Dotacja celowa DSC 2016 dla młodych naukowców i doktorantów

Komunikat Dziekana Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ z dnia 10 marca 2016 r.
w sprawie: finansowania z dotacji celowej w wewnętrznym trybie konkursowym badań naukowych lub prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w WFAIS.

Uprzejmie informuję, że w 2016 roku istnieje możliwość ubiegania się o dotację celową (zwaną dalej DSC2016). W ramach DSC2016 finansowane będą badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, służące rozwojowi młodych naukowców zatrudnionych w WFAIS oraz uczestników studiów doktoranckich w WFAIS.

Środki w ramach DSC2016 będą rozdzielane w trybie konkursu na podstawie wniosków składanych przez młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich, podejmujących w roku 2016 określone przedsięwzięcia badawcze.

Wspierane będą projekty badawcze bardzo dobre pod względem naukowym oraz wnoszące istotny wkład w realizację ważnych – z punktu widzenia rozwoju WFAIS – tematów badawczych.

Wniosek o dofinansowanie

Każdy składany w konkursie wniosek powinien zawierać:

  1. Informacje o Wnioskodawcy, m.in. imię, nazwisko, rok urodzenia, tytuł/stopień naukowy, nr telefonu oraz adres e-mail.
  2. Miejsce realizacji projektu (nazwa Instytutu/Zakładu, w którym wnioskodawca jest afiliowany).
  3. Tytuł projektu naukowego.
  4. Opis merytoryczny projektu naukowego (do 2 stron tekstu, format A4, font 10-12 pt) a w nim:
    4.1.a) określenie celu badań oraz zakresu badań planowanych do wykonania osobiście przez aplikanta (szczególnie jeśli badania dotyczą pracy w grupie),
    4.1.b) prezentacja sposobu dojścia do celu poprzez właściwie zdefiniowane zadań badawczych,
    4.1.c) precyzyjne uzasadnienie konieczności podjęcia proponowanych badań, określenia oczekiwanych wyników i „wartości dodanej",
    4.1.d) analiza ewentualnych trudności w wykonaniu harmonogramu projektu.
  5. Harmonogram i dokładny kosztorys projektu do realizacji w okresie 15 kwietnia 2016 – 15 marca 2017 (uwaga: środek ciężkości wydatkowania środków powinien być przesunięty na rok 2016).
  6. Określenie kwoty wnioskowanej, która będzie sfinansowana z DSC2016.

Zakupy notebooków/komputerów/standardowego oprogramowania nie będą traktowane jako priorytetowe.

Ponieważ WFAIS posiada status KNOW (w ramach Konsorcjum Materia-Energia-Przyszłość) oraz kategorię A+, wnioskodawcom sugeruje się wnoszenie o finansowanie działań zmierzających do zacieśniania współpracy z bardzo dobrymi ośrodkami naukowymi.

W przypadku wniosku zawierającego wyjazd zagraniczny aplikant powinien sprecyzować miejsce i cel wyjazdu (z uzasadnieniem) oraz sposób ewentualnej prezentacji/publikacji wyników. Zaleca się, aby wyjazdy zagraniczne były uzasadniane albo uprzednim zaproszeniem do wygłoszenia referatu/prezentacji plakatu, albo unikalnością aparatury (lub innych możliwości badawczych) w kraju docelowym.

Przed złożeniem wniosków Kierownik Zakładu dokonuje ich wstępnej selekcji i zaopiniowania (dotyczy wniosków przygotowanych przez młodych pracowników i doktorantów z jednego Zakładu). Kierownik Zakładu ustala listę rankingową projektów składanych przez młodych pracowników i doktorantów swojego Zakładu i przekazuje ją do wiadomości Wydziałowej Komisji Konkursowej powołanej przez Dziekana do oceny wniosków.

Obowiązujący formularz wniosku, stanowiący Załącznik 1 do niniejszego komunikatu, można pobrać tutaj.

Wnioski będą przyjmowane w Dziekanacie WFAIS (ul. Łojasiewicza 11, p. H-0-06) do dnia 7 kwietnia 2016 r., godz. 12.00. Równolegle z dostarczeniem papierowej, podpisanej wersji wniosku, jego wersję elektroniczną w postaci jednego zbioru w formacie .pdf zawierającego formularz p.n. WNIOSEK DSC 2016, opis merytoryczny (pkt. 4) oraz harmonogram i kosztorys (pkt. 5), należy przesłać na adres: fais.dsc@uj.edu.pl.

Złożone wnioski przejdą wstępną ocenę pod względem formalnym, po czym zostanie podjęta decyzja, co do ich dalszego rozpatrywania.
Wnioski zostaną przekazane Wydziałowej Komisji powołanej przez Dziekana WFAIS. Na podstawie rekomendacji Komisji zostaną podjęte decyzje w sprawie finansowania projektów. Nie przewiduje się procedury odwoławczej.

Raport końcowy

Po ukończeniu realizacji projektu wnioskodawca zobowiązany jest do przedłożenia raportu końcowego (patrz Załącznik 2 do niniejszego ogłoszenia) w terminie do 1 marca 2017 r. w formie pliku edytowalnego na adres fais.dsc@uj.edu.pl oraz w formie papierowej

Obowiązywać będą następujące zasady:
1. Analiza raportów końcowych będzie dokonywana pod kątem osiągniętych rezultatów (osiągnięte wyniki, realizacja zadań projektu, publikacje, doniesienia konferencyjne).
2. Publikacje powstałe w wyniku realizacji projektu powinny zawierać standardowe podziękowania odnoszące się do źródła finansowania (nr właściwej decyzji MNSW).
3. Wydatkowanie środków powinno być zgodne z kosztorysem przedstawionym we wniosku i z otrzymaną decyzją. Kierownicy Zakładów (oraz opiekunowie naukowi w przypadku doktorantów) nadzorują prawidłowości wydatkowania dotacji.
4. Uzyskane rezultaty i rzetelność ich sprawozdania w raporcie końcowym będą miały wpływ na uzyskanie dotacji w roku następnym.

Załączniki (na stronie www WFAIS):
1. Formularz wniosku o przyznanie finansowania z dotacji celowej DSC2016.
2. Formularz raportu końcowego DSC2016.

Published Date: 13.03.2016
Published by: Tomasz Kawalec