Umiejętność rozpoznania i matematycznego opisu przebiegów harmonicznych.
2. Cele przedmiotu.
Pomoc studentom w zrozumieniu metody fourierowskiej analizy danych oraz ćwiczenie praktycznego wykorzystywania metody do analizy rejestrowanych sygnałów.
3. Metody dydaktyczne.
Ćwiczenia laboratoryjne.
4. Forma zaliczenia – opracowanie końcowe zgromadzonych wyników eksperymentalnych.
Warunki zaliczenia – uczestnictwo w zajęciach, zaliczenie kolokwium, wykonanie zaplanowanych pomiarów i opracowanie wyników, przygotowanie opracowania końcowego.
5. Opis skrócony.
Zajęcia są prowadzone na bazie wyposażenia Pracowni Technicznych Środków Nauczania przede wszystkim na bazie opracowanego w Centrum Zastosowania Komputerów w Amsterdamie systemu rejestracji i opracowywania danych COACH.
Plan zajęć przewiduje:
- składania sygnałów harmonicznych
- zapoznanie się z systemem Coach, a przede wszystkim programem Coach 6
- rejestracja i analiza fourierowska przebiegów harmonicznych oraz dudnień
- dyskretna transformacja fourierowska
- szybka transformacja fourierowska
- rejestracja i analiza fourierowska wygenerowanych przebiegów elektrycznych
- rejestracja i analiza fourierowska sygnałów dźwiękowych; instrumenty muzyczne, ludzki głos (określanie wysokości dźwięku i porównywanie barwy dźwięku),
- analiza fourierowska drgań harmonicznych tłumionych, układ RLC.
6. Wykaz literatury
- http://www.cma-science.nl/downloads/en/guides/guide%20to%20coach%206.3.pdf
- W.I. Smirnow, Matematyka wyższa, t II, PWN W-wa 1966, str. 390.
- G.M. Fichtenholz, Rachunek różniczkowy i całkowy, t. III, PWN W-wa 1969, str. 347.
- I.N. Bronsztejn, Matematyka – poradnik encyklopedyczny, PWN W-wa 2003, str. 759.